Voorbereiding - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Geert en Vicky Hartog - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Geert en Vicky Hartog - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Vicky

Blijf op de hoogte en volg Geert en Vicky

27 Juni 2014 | Nederland, Wageningen

Zo, de voorbereidingen zijn in volle gang! En de grootste dingen zijn allemaal al geregeld: Vlucht, inentingen, hostels in Entebbe en Kampala, vervoer naar en verblijf bij Noah's ark, reisverzekering, betaalmogelijkheden...

Maar bovenal hebben we er al ontzettend veel zin in!
Geert moet nog 'even' zijn afstuderen afronden en dan kunnen we onze tassen gaan inpakken.

We zullen een maand in Uganda verblijven, waarvan 3 weken bij Noah's Ark (http://www.nacmu.org/nl). Daar zullen we een soort van stage/vrijwilligerswerk gaan doen. Wat inhoud dat we een deel van de tijd gewoon worden ingedeeld op verschillende afdelingen die ze daar hebben. En het andere deel zullen we met Piet en Pita meelopen bij hun dagelijkse bezigheden.

Wat achtergrondinformatie: Piet en Pita zijn een nederlands echtpaar wat ongeveer 20 jaar geleden in Uganda is begonnen met de opvang van baby's in hun eigen huis. Dit is ondertussen uitgegroeid naar een project waar ze voor ruim 150 kinderen zorgen, een kleuter-, basis- en middelbare school hebben en ook een kleine kliniek.

We zijn ontzettend benieuwd wat we daar allemaal zullen zien en beleven! En als het internet een beetje meewerkt zullen we ook een en ander hier beschrijven.

Voel je vrij om de blog te volgen! :)

Overigens wonen we in Ede, maar dat wil de kaart niet vinden.. Dus dan maar Wageningen..

• 01 Juli 2014 - 22:26

Jeanet:

Leuk:-)!
    Ik ga jullie volgen hoor!
    Liefs, Jeanet

• 18 Juli 2014 - 17:18

Anja:

Jaaaa super cool!! Heel veel plezier en succes nog met de voorbereidingen. Grappig dat we tegelijkertijd in hetzelfde (buiten)land zullen zijn!

Liefs en een knuffel,
    Anja

• 20 Juli 2014 - 12:35

Nelja:

Lieve Vicky en Geert,

Wij wensen jullie een heel fijne, leerzame en mooie tijd in Uganda toe en dat jullie er over een maand met veel tevredenheid en voldoening op terug mogen kijken. Het zal sowieso een heel bijzondere ervaring zijn.

We gaan jullie op deze site volgen. Leuk!!

Veel plezier,

JanCees en Nelja

• 23 Juli 2014 - 11:29

Marry:

Lieve Vicky en Geert,

Wat spannend allemaal,fijn dat ik jullie op deze manier kan volgen.

Liefs Oma

Geert en Vicky

Een van onze eerste gesprekken was een verhitte discussie over de zin en onzin van ontwikkelingswerk. Gelukkig verhinderde dat niet het ontstaan van onze relatie, maar het gesprek over ontwikkelingswerk bleef wel bestaan. En dat gesprek mondde uit in een gezamenlijke droom: Iets teruggeven van de kansen en mogelijkheden die wij hier in Nederland krijgen, aan mensen die deze niet hebben. Wel hebben we daar voor onszelf de beperking aan gehangen dat we dat alleen willen doen als we ook daadwerkelijk iets kunnen toevoegen. Dat we niet 'naar Afrika gaan' voor de hippe facebook profielfoto met een zwart kindje. Hoe we dit dan wel voor ons zien weten we nog niet echt, en daar gaan we in Nederland ook niet zomaar achter komen. Vandaar onze reis naar Uganda. We hopen daar veel te leren over ontwikkelingswerk, relevant zijn in een andere cultuur en over onze persoonlijke gevoelens daarbij. Is dit iets voor ons? Voel je vrij om mee te lezen over onze bevindingen.

Actief sinds 25 Juni 2014